Румунія є членом Європейського Союзу, тому набуття її громадянства по репатріації — це швидкий спосіб отримання паспорта країни, з яким можна без обмежень мешкати у будь-якій іншій державі ЄС без ВНП, як це встановлює Директива № 2004/38. У набувача також з’являється можливість працевлаштуватися без спеціальних дозволів, отримувати медичні, освітні, фінансові послуги нарівні з іншими громадянами країн ЄС.
Щоб скористатися таким варіантом імміграції, потрібно мати предків, що жили на території Румунії в 1918–1940 роках, що була значно більшою та включала деякі землі теперішньої України. Підстави, на яких можна оформити паспорт цієї держави, визначають закон «Про румунське громадянство», а також відомчі нормативні акти, що деталізують умови.
Процедура репатріації значно простіша, ніж натуралізація, а про всі права участі в ній можна дізнатися у спеціалістів компанії Eudoc на безкоштовній консультації.
Для отримання громадянства Румунії за програмою репатріації потрібно витратити менше зусиль та часу, ніж для натуралізації. Згідно з загальним правилом, українцям потрібно прожити у згаданій державі 8 років або зробити інвестиції в її економіку сумою в 1 млн EUR, щоб скоротити зазначений строк удвічі. В обох випадках необхідною умовою є складання іспиту з мови. А ось отримати паспорт Румунії по репатріації можна за 12 місяців від моменту підписання договору.
Процедура відновлення громадянства передбачена для осіб, чиї предки колись жили на території Королівства Румунія, тому закон ставиться до таких здобувачів поблажливо. Передбачаються найлегші умови отримання румунського паспорта, а саме:
Обов’язки щодо фізичного переїзду до Румунії, тривалого проживання на її території, а також відмови від паспорта рідної країни за умови репатріації відсутні.
Стаття 11 закону «Про румунське громадянство» від 01.03.1991 року визначає, що відновлення громадянства Румунії за програмою репатріації поширюється на осіб, чиї предки до 3-го ступеня спорідненості мешкали на території країни, яка у певні історичні періоди мала інші кордони.
З 1918 до 1940 року нині молдовські й українські регіони Бессарабія та Північна Буковина входили до складу Королівства Румунія. Особи, чиї батьки, (пра-)бабуся/дідусь мешкали на цих територіях, можуть набувати громадянства зазначеної країни. Для цих претендентів є необов’язковим проживання в межах Одеської/Чернівецької області чи Молдови, румунське походження — необхідно лише довести наявність таких пращурів, щоб запитувати паспорт за спрощеною процедурою, а також виконати вимоги:
Румунське громадянство по репатріації отримати простіше, ніж через натуралізацію чи інвестування, але самостійне проходження процедури може бути складним. У більшості випадків доцільною буде консультація міграційних спеціалістів, які знають, хто саме може скористатися програмою і де отримати документи, що підтверджують родинні відносини з предками. Фахівці компанії Eudoc допоможуть підготуватися до присяги румунською мовою, яка також передбачає певний діалог, адже невдале складання призведе до відмови в отриманні громадянства.
Також імміграційні спеціалісти здійснюють організаційно-правовий супровід процедури, починаючи з підготовки документів і завершуючи внутрішніми румунськими реєстраційними діями після набуття громадянства. Послуги надаються на підставі договору, де детально прописані види підтримки, відповідальність та оплата. Завдяки професійній допомозі репатріація у Румунію займає не більш як рік, причому цей термін включає час для розгляду заяви до набуття громадянства. Для отримання статусу необхідно вжити заходів, описаних далі.
Імміграційні юристи перевіряють родовід клієнта, і ця складова послуги є безоплатною. В одних випадках можуть бути в наявності, наприклад, свідоцтва про народження відповідних членів родини, що доводить походження від них претендента на румунське громадянство. Якщо такі документи втрачені, фахівці допомагають зробити грамотний запит до державного архіву. В останньому повинні зберігатися метрика, домові книги, рішення суду, актові записи, з яких можна замовити завірені копії.
Для відновлення румунського громадянства за програмою репатріації знадобляться:
Усі текстові документи мають бути переведені на румунську мову з нотаріальним засвідченням.
Підтвердження набуття громадянства Румунії у вигляді свідоцтва видається одразу після проходження церемонії державною мовою цієї країни. Присяга не лише підписується, а й промовляється вголос напам’ять, тому її необхідно завчити. Текст містить 20 слів, імміграційні юристи його надають замовникові для самостійного опрацювання.
Іноземцеві необхідне знання мови на рівні, достатньому для базового спілкування. Потрібно бути готовим підтримати простий діалог зі службовцями Національного органу з питань громадянства (Autoritatea Nationala pentru Cetatenie — ANC).
Спілкування здебільшого стосується привітань, назв поданих документів, інструкцій із подальших реєстраційних дій (отримання паспорта). Знання румунської потрібно мати і під час подання заяви на репатріацію у дипломатичних представництвах в Україні, які розташовані у шести областях — посольство у Києві та консульства в Одесі, Харкові, Дніпрі, Чернівцях і Солотвино (Закарпаття). Співпраця з міграційними фахівцями компанії Eudoc допоможе здобути мінімальні мовні навички, які можна згодом підвищити, для чого спеціалістами надаються навчальні матеріали та курси.
Спрощене оформлення громадянства через програму репатріації у Румунію складається з таких етапів:
Після розгляду заяви або невдалого складання присяги здобувачеві може бути відмовлено у набутті громадянства. Незалежно від процедури оскарження, особа має право повторно запитувати румунський паспорт через 6 місяців після першої спроби.
На розгляд заяви на оформлення громадянства за програмою репатріації у Румунію відводиться 5 місяців, протягом яких здійснюється ретельна перевірка кандидата у різних службах та реєстрах — від Інтерполу до служби зовнішньої розвідки. Прискорити цю процедуру неможливо.
На формування пакета документів може піти безліч часу, але допомога міграційних юристів компанії Eudoc дозволяє завершити цей етап за місяць, адже ці фахівці відпрацювали алгоритм дій та вміють долати бюрократичні перешкоди. Після отримання наказу про надання громадянства є пів року для складання присяги.
Коли заявник буде готовий та зможе дістатися Бухареста, залежить від нього, проте спеціалісти забезпечують базове навчання мові клієнта, завдяки чому він набуває необхідних знань румунської, щоб швидше і з першої спроби стати власником паспорта ЄС. Також фахівці компанії Eudoc розкажуть, як уникнути зайвих витрат, нададуть організаційну допомогу. У разі відновлення громадянства за програмою репатріації консульський збір не стягується — особа нічого не сплачує у румунську казну. Допомога міграційних юристів має вартість, яка залежить від пакета послуг та складності ситуації клієнта.
Для набуття громадянства за репатріацією не потрібно мати румунське прізвище чи національність. Таких вимог не висувається також до жодного з представників родоводу, достатньо лише факту проживання будь-кого з них на території країни у минулому, але перевіряти це доречно з міграційним юристом компанії Eudoc. Фахівець знає, які документи достатні для підтвердження спорідненості, як відновити втрачені або знайти альтернативні їм.
Підстави для отримання громадянства Австрії. Який порядок набуття австрійського громадянства для українців. Як підготувати необхідні документи та скільки коштує австрійський паспорт.
Підстави для отримання громадянства Нідерландів. Який порядок набуття нідерландського громадянства для українців. Як підготувати необхідні документи та скільки коштує нідерландський паспорт.
Підстави для отримання громадянства Великої Британії. Який порядок набуття британського громадянства для українців. Як підготувати необхідні документи та скільки коштує британський паспорт.